Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6171
Назва: Sociological aspects of the influence of propaganda on the mass consciousness of the population
Автори: Poltorak, V.
Zoska, Yana
Stadnyk, Alona
Pylypenko, Y.
Zubchenko, Alexander
Polovaia, N.
Ключові слова: Mass consciousness
Propaganda
Propaganda 2.0
Public opinion
Public sentiment
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): This article represents a theoretical analysis and generalization of the views of various scholars and understanding the essence of the mass consciousness of the population, propaganda, and the specifics of the latter's influence on such mass consciousness. It is proved that mass consciousness (unlike individual, group, etc.) is a specific type of social consciousness that “possesses” certain advantages in terms of specificity and effectiveness of propaganda influence on it. The main states of mass consciousness are analyzed: value orientations, cognitive potential of individuals, public sentiments, and public opinion. It is shown that propaganda acts within the limits of its influence on the mass consciousness as a non-marketing mechanism for the production and transmission of both negative and positive information. It is revealed that both direct propaganda and its derivative forms such as paid journalism, publicity, propaganda 2.0 are used.
Опис: Sociological aspects of the influence of propaganda on the mass consciousness of the population / V. Poltorak, Y. Zoska, A. Stadnyk, Y. Pylypenko, A. Zubchenko, N. Polovaia // AD ALTA: Journal of interdisc iplinary research. – 2021. – Vol. 11, Issue 2, Special issue 20. – pp. 126–130.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6171
Розташовується у зібраннях:Зоська Яна Володимирівна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
zos_stad_zubch_soc_2021_11_2_20_126.pdf5,76 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.