Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6103
Назва: Intercultural Dimension of Internationalisation of Higher Education and Intercultural Learning in Formal and Non-formal Education: The Experts’ Views from Italy and Ukraine
Автори: Sikorska, Iryna
Pendenza, M.
Goncharenko, M.
Myroshnychenko, N.
Rtyshchev, S.
Ключові слова: internationalisation of higher education process
intercultural dimension
intercultural learning
non-formal education
civil society organisation
Дата публікації: 2023
Короткий огляд (реферат): This research seeks to contribute to a deeper understanding of intercultural dimension of internationalisa-tion of higher education and intercultural learning through perception of educators, policy-makers, representatives of civil society sector in Italy and Ukraine. Findings indicate that intercultural dimension of internationalisation can intwine appropriately with the goals of higher education however analysis showed that qualitative outcomes of in-ternationalisation process are rather underestimated at national and institutional levels in both countries.
Опис: Sikorska I. Intercultural Dimension of Internationalisation of Higher Education and Intercultural Learning in Formal and Non-formal Education: The Experts’ Views from Italy and Ukraine / I. Sikorska, M. Pendenza, M. Goncharenko, N. Myroshnychenko, S. Rtyshchev // Acta Paedagogica Vilnensia. – 2023. – Vol. 51. – pp. 63–83.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6103
Розташовується у зібраннях:Сікорська Ірина Миколаївна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
sikor_inter_2023_51_63.pdf4,49 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.