Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5946
Назва: The role of Ukrainian contemporary sacred music for constructing transformative competencies of students from war-affected areas
Автори: Marakhovska, Natalia
Ключові слова: Ukrainian contemporary sacred music
transformative competencies
HEI students
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The present study aims to explore the educational potential of Ukrainian contemporary sacred music which has its unique development trajectory in the Ukrainian culture. Being incorporated into academic curriculum Ukrainian contemporary sacred music is an essential component of the transformative learning. The phased implementation of the transformative learning process within the STAR Framework (Sensitising, Taking Action, and Reflection) designed by M. Mcallister, has been carried out for Humanities Majors of Mariupol State University. The results of qualitative research show positive effect of such integration on constructing transformative competencies (creating new value, reconciling tensions and dilemmas, taking responsibility) of students with war-related experience.
Опис: Marakhovska N. The role of Ukrainian contemporary sacred music for constructing transformative competencies of students from war-affected areas / N. Marakhovska // Вісник Маріупольського державного університету. Серія : Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 23. – С. 75–85.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5946
Розташовується у зібраннях:Мараховська Наталя Владиславівна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
marah_the_v_filos_2022_23.pdf7,68 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.